Google Ads test met responsieve zoekadvertenties

Google Ads test met responsieve zoekadvertenties

Goed vindbaar zijn op Google en Bing zien wij binnen Zoekhelden over het algemeen nog steeds als de basis van elke campagne. Bij het opzetten van een Google Ads campagne denken we goed na over welke tekst we plaatsen bij een advertentie. Dit heeft namelijk direct effect op de resultaten.

Nieuwe ontwikkeling: responsieve zoekadvertenties
Binnen Google Ads is het tegenwoordig mogelijk om bij één advertentie meerdere koppen en beschrijvingen toe te voegen. Google past die kop en beschrijving aan op de zoekterm en test vervolgens welke combinaties zoektermen en koppen het beste presteren. Dit zijn zogenaamde ‘responsieve zoekadvertenties’. Campagne prestaties kunnen hierdoor verbeteren omdat de inhoud van de advertentie nauwkeuriger wordt afgestemd op de zoektermen van potentiële klanten. Daarnaast heb je door verschillende teksten te gebruiken meer ruimte om je boodschap uit te dragen.

 Je kunt maximaal vijftien koppen en vier beschrijvingen opgeven voor één responsieve zoekadvertentie. Afhankelijk van de zoekopdracht geeft Google Ads automatisch verschillende combinaties weer.

En? Werkt het?
In testjes zien wij inderdaad een hogere doorklikratio in vergelijking met normale tekstadvertenties… hoe cool! Deze  functie zit momenteel nog steeds in de bèta-fase en is mogelijk niet beschikbaar voor alle Google Ads-adverteerders. Maar we houden het in de gaten en testen het zeker, mocht het waardevol zijn voor onze klanten!

Toe aan een verfrissend gesprek met enthousiaste helden?

Bel 020 705 96 80, mail marcel@zoekhelden.nl of
bezoek ons aan de Brouwersgracht in Amsterdam

Brouwersgracht 224,
1013HE, Amsterdam

KvK Amsterdam 63326191
BTW-nr, NL855187670B01