Performance boosten met YouTube.

Performance boosten met YouTube.

Er is weer een mooie ontwikkeling uitgerold waar ons mediahartje sneller van gaat kloppen. YouTube wordt namelijk nu nóg interessanter om in te zetten. Waar voorheen YouTube voornamelijk werd ingezet om zo veel mogelijk bereik te genereren en heel specifiek te targeten is het medium nu zo veel meer dan dat. Met het nieuwe YouTube for Performance heeft YouTube haar game ge-upped. YouTube gaat namelijk handig gebruik maken van het feit dat ze deel uitmaken van Google. Lees hier wat YouTube for Performance is inzet en wat het voor jouw merk kan betekenen.

Video, video en nog meer video!

We leven vandaag de dag in een wereld waar video een prominente rol speelt in je dagelijkse leven. Elke dag wordt er een miljard uur video bekeken op het videokanaal bij uitstek: YouTube. Er is geen enkel medium die jouw verhaal beter kan vertellen aan jouw specifieke doelgroep dan YouTube. Omdat mensen doelbewust naar YouTube gaan om filmpjes te bekijken is het zelfs zo dat via dit medium 1.8x zoveel aandacht is voor het opnemen van de boodschap in een advertentie dan elk ander social medium. Zo wordt 95% van YouTube advertenties ook nog eens afgespeeld met geluid.

Custom Intent targeting

85% van de mensen die naar YouTube gaan om filmpjes te bekijken gebruiken ook Google Search. Daarom is het ook logisch dat YouTube Google custom intent targeting heeft uitgerold met YouTube for Performance. Met deze marketingstrategie kun je jouw doelgroep in YouTube bereiken op basis van hun Google zoekopdrachten van de afgelopen 7 dagen. Je bereikt dus mensen die zich al aan het oriënteren zijn naar een bepaald product. De relevantie van jouw reclame is dus superhoog. De kans is dan ook aanzienlijk groot dat ze positief reageren op jouw advertentie.

Even een voorbeeldje hoe dit werkt, stel je gaat binnenkort met vakantie naar Griekenland en Googelt naar goedkope vluchten naar Zakynthos. Als eigenaar van een hotel in Zakynthos kun je vervolgens deze mensen targeten met een pre-roll wanneer ze op YouTube video’s aan het afspelen zijn. Als adverteerder kun je zelf instellen welke zoektermen je wilt gebruiken om op te targeten met YouTube. Zoals bijvoorbeeld zoektermen als vliegticket Zakynthos en vluchten naar Zakynthos

Om deze strategie optimaal te kunnen gebruiken is een goede video nodig die de aandacht trekt en tot actie leidt. Daarnaast moet de tracking van conversies goed ingesteld zijn om duidelijke resultaten te genereren.

Youtube for performance

Waarom is YouTube for Performance in het leven geroepen?

Om mensen ook onderaan de conversietunnel te bereiken. YouTube werd altijd ingezet om met name een groot bereik te genereren. Met deze nieuwste vorm van YouTube advertising gaat het om leadgeneration of online aankopen.

conversiefunnel

Ook proberen?

Op het moment van schrijven van deze blog is de custom intent targeting op YouTube nog in bèta en alleen beschikbaar voor accounts die gewhitelist zijn. Omdat wij contact hebben met Google kunnen wij (en onze klanten) eerder toegang krijgen tot deze spiksplinternieuwe functionaliteiten. Klinkt deze functionaliteit jou ook als muziek in de oren, neem dan contact op met ons.

Toe aan een verfrissend gesprek met enthousiaste helden?

Bel 020 705 96 80, mail post@zoekhelden.nl of
bezoek ons aan de Brouwersgracht in Amsterdam

Brouwersgracht 266-1
1013HG, Amsterdam

KvK Amsterdam 63326191
BTW-nr, NL855187670B01